-->

18 Kasım 2016 Cuma

Tüyap kitap fuarı izlenimleri (2016)

Takip edenler biliyordur.Her yıl tekrarlanan Tüyap kitap fuar'ının 35.12 kasım c.tesi başladı.Bu ayın 20'sine kadar sürecek.Fuara geçen sene gitmiştim.Bu senede pek niyetim olmamasına rağmen benim oğlanın bastırmasıyla gidelim dedik.Bu yazıda gezdiğim,dolaştığım kadar fuar izlenimlerimi sizlerle paylaşmaya çalışacağım.Öncelikle gitmeye çalıştık desek daha doğru olur.Malum tüyap binaları pekde yakın değil.Az daha gitseniz ötesi trakya,edirne'ye denk geliyor.En kolay ulaşım metrobüsle oluyor.Erken saatlerde gittiğimiz için pek kalabalık değil metrobüs.Ancak Bakırköyden iskele tarafından ve fındıklı'dan ücretsiz serviste kalkmakta.Her yarım saatte bir servis var.Dönüştede saat 7 de son servis kalkıyor.Buralara yakın olanlar değerlendirerebilir.Giriş ücretli sivil olanlar için 5 tl.Öğrenciler ve öğretmenler bedava.Bunuda anlamak zor.Zaten içerdeki yayınevlerinden kira ücreti alınıyor değilmi.Ne diye ziyaretçiden ücret alıyorsun.Bu kadarda paragöz olunmaz.Her sene aynı şey içeri girmek için bilet al orda okut falan ortalık savaş alanı gibi.Neyse uzun bir yolculuktan ve girişte cebelleştikten sonra içeriye vasıl olduk.

İÇERİSİ
Her girdiğimde aynı duygu kaplar içimi.İşte yeni birşeyler göreceğim,farklı birşeyler keşfedeceğim.Düzgün bir gezinti periyodu tutturup ona göre dolaşacağım.Ama öyle olmuyor maalesef.Oğlan bir tarafa ben bir tarafa hanım bir tarafa gidiyoruz.Herkesin ilgilendiği şey farklı.Neyse bir şekilde dolanmaya başlıyoruz.Ve görüyorumki üstte yazdığım keşfetme hayalim yarım kalıyor.Ve dahada bir süre sonra kendimi tekrara düşmüş buluyorum.Alıyor beni bir düşünce.Yahu geçen senede aynı şeyler vardı.Bakıyorum bakıyorum.Pek farklı bir şey yok.Ama hakkatten öyle hep aynı şeyler.Bir kaç yayınevinden örnek vereyim.Buyrun anlı şanlı bilim kurumumuz tübitak yayınları.Bakıyorum kitaplara değişik bir şey bulabilirmiyim diye.Yok bulamıyorum.Hep topu bir avuç kitap var.Yeni vardır illaki.De sözünü etmeye değmez.Ellerinde tüm olanaklar var.Çıkardıkları kitaplar ise hep aynı.Geçen senekilerden farkı ne var deseniz benim ilgilendiğim alanlar olarak söylersem hiçbir şey yok derim.Yok göremedim ben farklı bir şey.Dön dolaş aynı yazarların eserlerini basıp basıp satıyorlar.Oysa senin misyonun var değilmi.Buna göre hareket etsene.Standı yeni kitaplarla doldursana.Diğer yayınevleride çok farklı değil.O yüzden çok farklı şeyler beklemeyin derim.

İNDİRİM VARMI,İNDİRİM!
Fuara gelmekteki amacımız kitap almak haliyle.Herkes bütçesine göre birşeyler almaya gayret ediyor.Şunu söyleyeyim.Önceden bir satınalma planı yaparsanız çok iyi olur.Öyle plansız programsız bakınırsanız ya bir çok şeyi kaçırırsınız yada kendinizi almayı planlamadığınız bir çok ürünle bulursunuz.Ay sonundada extreye bakıp ufak bir kriz geçirmeyin sonra.O yüzden kendinize bir satın alma listesi yapın ve ona göre hareket edin.Benim ufak bir listem vardı.Bu şekilde cüzdanı çok deldirmeden işin içinden anlımızın akıyla çıktık.Fiyatlara gelir isek.Bu konudada çok farklı bir gelişme yok.İndirim oranları genellikle %20 civarında dolaşıyor.İşte bazı yayın evlerinde %25 ve %30 dolayında indirim mevcut.Ancak bunlar azınlıkta kalıyor.Ha daha fazla indirim yapan yokmu var.Örnek türk tarih kurumu yayınları %50 indirimle satış yapıyor.Ancak kitap çeşidi maalesef yerlerde.Farklı hiçbir şey bulamadım bu senede.Yinede tarih meraklıları için kalıplı eserler olan Stewen Runciman'ın Haçlı seferlerini tavsiye edebilirim.3 ciltlik bu dev eser %50 indirim ile 40 tl satılıyor.Tdk'da(Türk dil kurumu)aynı şekilde %50 indirimle satış yapıyor.Sözlük vs ihtiyacınız varsa bir bakın.Ama işte bu kadar diğer yayınevlerinin indirimleri aşağı yukarı aynı oranda kalıyor.Bu yinede internetten alışveriş yapılamadığı zamanlarda iyi oluyordu.E ama şimdi net çağındayız.Bu oranlardan çok daha uygununa alışveriş yapma imkanı mevcut nette.Dolayısı ile fuara gelmenin çoğumuz için bir manası kalmıyor.Bir çok kişinin benimle aynı fikirde olduğundan eminim.Bir çok kişi uzuuunmu uzuuun yoluda hesaba katarak fuara gelmeyi düşünmüyordur bu yüzden.Halbuki şöyle dişe dokunur gerçek anlamda indirim yapsalar ne güzel olur.Senede bir kere zaten.O günlerdede sürümden kazan.2 satacağına 5 sat,6 sat.Ama nerde bu duyarlılık.Kitap üzeri fiyatlarıda zaten başka bir yazı konusu.Fiyatlar normal de 15'tl ile 30 tl arası değişiyor.Uzun mevzu hiç girmiyorum.

DAHA DAHA NELER VAR
Ufak ufak listeyi azalttık.Artık öylesine dolanıyoruz.İçimin gittiği bir kaç şeyi de yazayım.Örneğin boyut yayınlarının çok özel kitapları var.Birkaçını yazayım.Buyrun 1.kitap kayıp dünyalar atlası.O nasıl bir kitaptır öyle.Bak bak sonra dön yine bak.Standdan kaç kere geçtim bilmiyorum.Artık kovacaklardı resmen.O nasıl bir baskıdır.O nasıl bir boyuttur ve o nasıl bir kalitedir.Yapanın elleri dert görmesin.İki cihanda yüzü gülsün.Ama o fiyatı belirleyeninde insafı kurusun.549 tl!.Mübarek kitap değil ev satın alıyoruzda takside giriyoruz.Bunun gibi bir kaç kitap daha var kallavi.Yazayım;Arkeoloji sırları,sırlar atlası,keşifler atlası bir kaçı.Boyut yayınlarına burdan sesleniyorum.Tez vakit bu kitapların normal nüshalarını çıkartınız.Yoksa bu dünyada ve ahirette iki elim yakanızda olur bunu bilesiniz.1.Salonda sol taraftan devam edin.Sona doğru bir çizgiromancı var.İsmini hatırlayamadım şimdi.Orada kull ve soloman kane kallavi boyuttaki ciltler 5 tl ve 10 tl.Kaçırmasın meraklısı.

HAFAKANLAR BASTI,BİTMEYECEKMİ
1.salon,2.salon derken 7.salon ile gezintiyi bitirme noktasına geldik.Eldeki poşetlere bakınca
güzelde bir alışveriş yaptığımızı anladım.Oğlana bir şeyler aldık,bana ve hanımada.Lakin gönül isterdiki o poşetler daha çok olsun.Elde taşıyamayalım.Yetmesin.Araba tutalım.Bunada şükür.Dışarda ise hava kararmış.Uzun kuleye doğru gece hafiften üstümüzü örtmeye başlamış.Servisi de kaçırmışız.Metrobüs durağına doğru sakin bir rota tutturduk.Çevremizde millet aldığı kitapları karıştırıyor.Tartışıyor.Girişteki kalabalık aklıma geldi.Bunun kapanışa kadar devam edeceğini biliyorum.Herşeye rağmen bu insanlar okumaya,öğrenmeye çalışıyor.Bakmayın bu millet okumuyor,araştırmıyor diyenlere.Onların gözü başka tarafta.Gelsinler,görsünler bu saatlerce yol tepip buraya ulaşmaya çalışanları.
Başka bir fuarda inşaallah görüşmek üzere.Bu arada çektiğim resimleri nasıl olmuşsa silmişim.Bu yüzden maalesef yazıya resim ekleyemiyorum. 

1 yorum :

  1. Boyut yayınlarının o kitaplara ben de bakıyorum. Bakmakla da yetineceğim. Zaten o kitapları alsam koyacak güzel bir kütüphanem yok. Kitaplık değil yalnız, kütüphane. Olur inşalah diyelim.

    YanıtlaSil